۱۳۸۹ فروردین ۲۰, جمعه

فقير

سر كوچه، كنار پياده روي نزديك شركت ما مردي به همراه دختر سه يا چهار ساله اش مي نشيند و كار مي كند.خودش كفش واكس مي زند و دخترش هم فال حافظ مي فروشد.گاهي براي اين كه كمكي كرده باشم فال حافظ از دخترك مي خرم. به من مي گويد عمو. يعني به همه كساني كه فال مي خرند عمو مي گويد يا فقط به من ؟ نمي دانم. با اين كه كار پر درآمدي ندارند اما هر روز شاد و سر حال هستند. هر وقت آن‌ها را مي بينم در حال لبخند زدن و شادي كردن هستند. انگار در اين دنيا هيچ غمي ندارند. صميمانه ترين رابطه اي كه تا حالا ديده ام.نمي دانم چطوري اما هميشه شادند. به اين روحيه‌ي بالا و رابطه خوبي كه دارند غبطه مي خورم. به خودم كه نگاه مي كنم مي بينم با درآمدي خيلي بيشتر حتي اندكي از شادماني آن‌ها را ندارم.
ديروز وقتي ديدم دخترك سرگرم بازي با پدرش است آرام از كنارشان رد شدم. خدا خدا مي كردم كه مرا نبيند. نمي خواستم بفهمد كه من فقيرتر از آن‌ها هستم. خيلي فقيرتر.خجالت می کشم از فقرم.

۹ نظر:

  1. کسی رو میشناسم که با داشتن 6 تا بچه و یه شوهر بیکار و معتاد ، و با وجود اینکه باید با بدبختی خرج زندگیشو دربیاره سرشار از انرژی مثبته و لبخند از لباش دور نمیشه. این دلای دریایی خیلی کمیابن و خدا به هر کسی این نعمتو نمیده. کاش می تونستیم فقط کمی شبیه اونا باشیم و به قول شما از فقرمون کمی کم میشد...

    پاسخحذف
  2. می دونی گیر ما کجاس ؟
    اونجاس که زندگی رو اونطوری که هست نپذیروفتیمش .
    همش می گم اگه ....
    اگه ...
    اگه...

    پاسخحذف
  3. در مورد بلاگ اسپات به کمکت احتیاج دارم. برام بنویس چجوری میتونم پسوورد یه وبلگ رو عوض کنم و جای ایمیل عوض کردنش کجاست.
    خیلی فوری



    شادی

    پاسخحذف
  4. آقاهه همچينم خوشحال نشون نميده ها!

    پاسخحذف
  5. جالب بود...منم فقیرم..فقری از جنسی که شما دارید..
    خوش به حالشون واقعا.
    ممنون به خاطره حضورتون و تذکرتون.

    پاسخحذف
  6. خوشبختی در ایلام

    زنی است

    که شکم پنجمش را هم دختر زاییده

    روی نفت خوابیده

    کبریت زیر سرش می گذارد

    خوشبختی در تهران

    زنی است

    که ۲۰۶ نقره ای دارد

    و دنبال جای پارک می گردد

    از اینجا تا تهران

    ۸۰۰ کیلومتر راه است




    جلیلی صفر بیگی

    پاسخحذف
  7. نکته اول اینکه فکر نکن فقط به تو میگه عمو، به منم میگه. نکته دوم اینکه اون پسره نه دختر!

    پاسخحذف
  8. خنده ی تلخ من از گریه غم انگیزتره شاید

    پاسخحذف

چیزی می خواستی بگی؟