۱۳۸۹ فروردین ۱۰, سه‌شنبه

وصيت نامه عجيب

اين وصيت را قبل از مرگم وصي من باز نموده و عمل نمايد.
مي خوام وصي من خدا باشه. فقط اونه كه مي تونه به خواسته‌ي من جامه عمل بپوشونه.
خدا جون! من از مرگ نمي ترسم چون از مُردن چيزي نمي دونم. تنها تصور من از مُردن اينه كه به سوي تو ميام. بنابراين فكر مي كنم اوضام بهتر از اين باشه كه در اين دنيا هست. كنار تو بد نمي گذره چون توي مرامت نيست كه كسي را برنجوني. اما از يه چيزايي در اين دنيا واهمه دارم. بنابراين چيزايي هست كه در اين دنيا بايد حل بشه تا خيالم راحت باشه.اصلا وصيت من واسه همين دنياست نه اون دنيا.
مي دوني خدا ! وقتي كه دوستم محمد ماه هاي آخر زندگيشو مي گذروند توي چشماش هيچ نوري از اميد نمي ديدم. مردي با مهربوني اون كه مثال زدني بود تسليم مرگ به معناي فنا شده بود. متوجه اي خدا ! مي گم مردي كه به ما چگونه استقامت كردن را ياد مي داد تسليم نيستي شده بود.اميدش رو از دست داده بود. چقدر مي ترسم از اين حالت.
بازم بگم برات؟!!!
روزي كه پدرم را از بيمارستان به منزل آوردم يادت هست خدا؟! زماني كه بعد از طي كردن يك دوره سخت بيماري پاهاش از كار افتاده بود و تا مدتي خودش هم نمي دونست... يادت هست وقتي كه فهميد چه حالي شد؟ همه ديديم كه نور اميد از چشمش رفت.
اون روز خواستم حواسش رو به چيز ديگه اي پرت كنم . خواستم با ياد آوري روزهاي شيرين جوونيش كمي روحيه بهش بدم. با لبخند ازش پرسيدم : مَمَد ِاصفوني، مَمَد ِاصفوني كه مي‌گن تويي؟
سرش رو با حسرت تكون داد و در حالي‌كه چشماي بي فروغش به يه نقطه نامعلوم خيره شده بود با غمي كه حتي يادآوريش آزارم مي ده زير لب و به آهستگي گفت : بودم.
و پدر در همون لحظه مُرد. با وجودي كه دو ماه بعد از اون تاريخ هم نفس مي كشيد.
خدا جون حالا متوجه شدي كه توي اين دنيا از چي مي ترسم ؟حالا مي دوني كه دقيقا چي ازت مي خوام؟
خدايا ! اميدم را تا آخرين لحظه برايم حفظ كن.
همين.

۳ نظر:

  1. چیزی که بیشتر از همه منو می ترسونه دقیقا همینه. اینکه آدم فقط زنده باشه بدون اینکه به امید خاصی نفس بکشه. فقط یه اطمینان واقعی می تونه ما رو از این نا امیدی های گاه و بی گاه نجات بده. اطمینان به اینکه خدا هست...

    پاسخحذف
  2. سلام
    شاید امید ، بهترین ، بهترین و بهترین چیزه تویه دنیا .
    یعنی اگه چیزی نداری و چیزی نشدی و اونی نشدی که می خواستی ولی وقتی امید داری
    چیزی دیگه آزارت نمی ده .
    .
    راستی دوستم
    از این مطالب غم انگیز ننویس .
    راستش چون شما نفوذ قلم دارین ، بد جوری غمو تویه تن آدم می شونه .
    تا مدتی آدم درگیر می شه .

    پاسخحذف
  3. ترسيه كه همه داريم ولي حتي جرات نمي كنيم بهش فكر كنيم كه حالا بخوايم از خدا بخوايم كه ...

    پاسخحذف

چیزی می خواستی بگی؟